نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
صنایع پیچ و مهره آژاکس تولید پیچ و مهره شش گوش و استاد بولت با کیفیت و طبق استاندارد های معتبر جهانی و ارائه مشاوره فنی قبل از خرید
دفعات بازدید : 368469
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 368469

استادبولت

استاد بولت ها از فولاد پر کربن و یا استیل ساخته میشوند و به دلیل دو سر مهره خور بودن از نظر طولی تنوع و استاندارد های مختلفی دارند. معمولا استاد بولت ها برای اتصال قطعات تحت فشار در خطوط انتقال سیال استفاده شده از این رو با اطلاع از PN فشار جریان انتقالی استاد بولت انتخاب میشود. استاندارد های معمول استاد بولت ها B7 , B8 و B16 می باشد که از این سه B8 از جنس استنلس استیل و دو مورد دیگر فولاد پر کربن هستند

استادبولت
استادبولت
استاد بولت B7
استاد بولت B7
استاد بولت B8 , B16
استاد بولت B8 , B16
استادبولت و هوی بولت
استادبولت و هوی بولت
استاد بولت ASTM A 193 B7
استاد بولت ASTM A 193 B7
استاد بولت ASTM A 193 B16
استاد بولت ASTM A 193 B16

مقایسه استاد بولت B7 , B16

هر دو استاندارد B7 , B16 بکار رفته در تولید استاد بولت ها در واقع فولاد پر کربن هستند با اندکی تفاوت در مواد ترکیبی. که در زیر به آن می پردازیم. آنچه راهنمای انتخاب استاد بولت مناسب برای کاربران محسوب میشود آن است که استاد بولت های با استاندارد B7 معمولا تا دمای 450 درجه سلسیوس کاربری نسبتا خوبی دارند و در دماهای بالاتر استفاده از آنها توصیه نمیشود. البته باید دقت داشت که استادبولت های استاندارد B16 نیز چندان برای کار در دماهای بالاتر از 450 درجه مناسب نیستند اما در صورت الزام مشخصا این استاندارد تنها انتخاب شما محسوب میشود.

کربن بکار رفته در تولید استاد بولت B7 حدود 0.37-0.49 و در ساختار استاد بولت استاندارد B16 حدود 0.36-0.47 درصد است.

همچنین در ساختار استاد بولت B16 درصد بسیار اندکی آلومینیوم نیز وجود دارد که استاد بولت B7 آن را ندارد.

تنها تفاوت بالای درصدی که در درصد مواد اولیه ترکیبی دو ساختار وجود دارد میزان مولیبدنیت ترکیبی است. میزان درصد مولیبدنیت ترکیبی در ساختار استاد بولت B16 است حدود 0.5-0.65 درصد است. این در حالی است که این میزان برای استاد بولت B7 حدود 0.15-0.25 درصد است.

مقایسه استاد بولت B7 , B16

انتخاب طول استاد بولت ها

برای انتخاب ابعاد مناسب استاد بولت محاسبات مهندسی درباره ابعاد قطعاتی که قرار است از طریق استاد بولت به هم متصل شوند لازم است. به عنوان مثال خط انتقال آبی را در نظر بگیرید که فشار جریان عبوری PN20 می باشد - دقت داشته باشید تعیین این فشار صرفا معادل فشار جریان عبوری نیست و گاها به دلیل قرار گرفتن خط لوله در سطح بالاتر از زمین که تا اندازه ای فشار حاصل از وزن لوله نیز در انتخاب استاد بولت با کلاس مختلف تاثیر بسیار زیادی دارد - در این اتصال نیاز به استفاده از شیر پروانه ای ویفری است که بعنوان مثال شیرهای پروانه ای ویفری جریان 4 اینچ هدود 5.5 سانتی متر عرض دارند. علاوه بر این جهت اتصال نیاز به دو فلنچ پلی اتیلن در دو سر شیر پروانه ای است که برای فشار PN20 ضخامت هر یک حدود 27 میلیمتر است. بر روی فلنچ های پلی اتیلن رینگ ها قرار میگیرند که در این فشار ضخامت رینگ حدود 16 میلیمتر است. پس در مجموع دو فلنچ پلی اتیلن در دو طرف حدود 5.5 سانتیمتر و دو رینگ نیز حدود 3.5 سانتیمتر ضخامت دارندو خود شیر پروانه ای نیز حدود 5.5 سانتی متر بود یعنی در مجموع 14.5 سانتی متر . مضاف بر آن باید استاد بولت با طولی انتخاب شود که مهره ها نیز در دو طرف بصورت کامل بسته شده و حد اقل یک یا دو رزوه از استاد بولت نیز از مهره بیرون بماند. بدین منظور بسته به قطر استاد بولت عرض مهره - گوشت مهره - نیز متفاوت خواهد بود برای استاد بولت 8 بعنوان مثال در دو طرف ما 4 سانتی متر در نظر گرفته و در کل برای این اتصال طول استاد بولت 19 سانتی متر انتخاب میشود.

انتخاب طول استاد بولت ها
آیکون واتساپ
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved