نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ابزار صنعتی تختی تنها مرکز تخصصی فروش آچار ترکمتر و تعمیر ترکمتر ایران
دفعات بازدید : 109819
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 109819

گشتاور سنج ترکمتر چیست؟

گشتاور سنج  ترکمتر چیست؟ گشتاور یا تورك Turaqe حاصلضرب برداری نیروی وارد بر یك جسم از نقطه اثر نیرو تا نقطه ای كه جسم بر اثر همین نیرو شروع به دوران می كند.گشتاور نیرو و انرژی لازم برای گرداندن یك شی میباشد.گشتاور تولید شده به وسیله ی یك موتور توان كششی یارانشی را برای گرداندن چرخها ایجاد می کند. مثلا زمانی كه می خواهید با یك آچار پیچی را بچرخانید نیروی لازم برای گرداندن پیچ گشتاور نام دارد.در این حالت گشتاور با مقدار نیروی لازم ضربدر فاصله مركز پیچ تا مكانی كه نیرو به آچار اعمال می شود برابر است.
واحد های گشتاور عبارتند از نیوتن بر متر و كیلوگرم بر سانتی متر و فوت بر پوند. معادله گشتاور T=R*N می باشد که :T گشتاور TORQUE و :Rشعاع و :Nنیروی اعمال شده، بنابر این هرگاه بخواهیم گشتاور را افزایش دهیم یا آچار بلندتری انتخاب می كنم یا نیروی اعمال شده به آنرا زیاد.

گشتاور با احساس کردن انحراف حقیقی محور به وجود آمده به وسیله یک نیروی پیچشی یا با پدیدار کردن آثار این انحراف اندازه گیری می‌شود. تحت گشتاور سطح یک محور دچار تراکم و کشش می‌شود. برای اندازه گیری گشتاور، معمولا عنا صر استرین گیج به صورت جفت روی محور قرار گرفته اند. افزایش در طول را یک گیج اندازه می‌گیرد در جهتی که سطح تحت کشش است و کاهش طول را گیج دیگر در جهت دیگر اندازه می‌گیرد. حسگرهای گشتاور اولیه، از ساختارهای مکانیکی مطلوب با استرین گیج‌ها تشکیل شدند. هزینه بالا وقابلیت اطمینان کم آنها عدم پذیرش صنعتی را به دنبال داشته. اگر چه ساخت حسگرهای گشتاور را تکنولوژی مدرن کم هزینه کرده‌است، با این وجود کنترل کیفیت روی محصول، نیاز به اندازه گیری دقیق گشتاور را افزایش داده‌است.


ابزار تختی تعمیر تخصصی انواع ترکمتر در ایران
ابزار تختی تعمیر تخصصی انواع ترکمتر در تهران
ابزار تختی تعمیر تخصصی انواع ترکمتر قیمت تعمیر ترکمتر
قطعات ترکمتر


تماس و مشاوره برای تعمیر ترکمتر با گارانتی

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved